Indo-Nes-i-a
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goede doelen in indonesie.

Ga naar beneden

Goede doelen in indonesie. Empty Goede doelen in indonesie.

Bericht  Admin vr apr 29, 2011 1:35 am

Vaak heb ik geschreven over de goede doelen die van hieruit voor indonesie worden opgezet.
Al te vaak ben ik bedrogen uitgekomen, er is , of beter gezegd, er zijn slechts weinige echte betrokken mensen die zich het leed van de armen daar in Indonesie aantrekken. natuurlijk is het zo dat alles is meegenomen en als je niets hebt en er komt een organistaie om de hoek kijken die iets voor jou doet is het meegenomen.
Doch al te vaak varen de organisatoren er ook wel bij, wat dacht u van snoepreisjes op kosten van de organisatie naar het land waar de goede schenkingen terecht moeten komen. Mij bereiken berichten dat men eerst zich zelf bedeeld uit de opbrengsten van de goede doelen en pas daarna, als er wat over is, de uiteindelijke schenkingen realiseert.
Tja, zegt een kritische mond, wat is er dan uiteindelijk terechtgekomen bij die genen die het moet ontvangen, dus waar de schenkingen zouden, ja, ja let wel, zouden moeten aankomen?
Tja, als je zoveel overheadskosten maakt die uiteindelijk 80% van de opbrengsten opslurpt, waar ben je dan mee bezig?
Ikzelf ben vaker van een kouwe kermis thuisgekomen als het gaat over donaties. Vaak steken de organisatoren zich eerst de opbrengtsten in eigen zak en dan zien weat ervan overblijft. Ook zo met benefiets, je geeft je ervoor en later blijkt dat je hebt meegewerkt aan de behoeften van de organisator, zijn eigen beurs. Gebeurt veel loh in indo wereld, de behoefte om de eigen beurs op kosten van anderen te vullen.
Ja, zo wil ik ook wel een stichting of organisatie in het leven roepen.
Steun de armen en behoeftigen wordt er geroepen, maar uiteindelijk betekent het in de praktijk, steun mijn behoefte.
Leuk op kosten van de opbrengsten reisjes maken naar oorden en in dure hotels vertoeven. Zo, kan ik het ook.
En wellicht ook nog beter.
Mijn idee van hulp is de gelden volledig ter beschikking stellen van de doelgroep en als je erheen reist zelf de reis en verblijfkosten bekostigen.
Nu ben ik weeeeeer kritisch bezig, schop weeeeeer tegen schenen aan, maar is het niet zo, dat er tenmisnte iemand kritisch moet blijven en de vinger aan de pols moet houden?
Hoe vaak heb ik moeten vernemen dat men uiteindelijk de eiegen vakantiereis van de opbrengsten financiert.
Ik wordt er gallig van, is er dan niets in deze wereld echt als het om hulp gaat?
Ik heb mijn sterke twijfels, zeker niet in onze gemeenschap, daar lopen helaas lieden rond die het niet zo nauw nemen met andermans leed.
Vooralsnog zeg ik, hulp in indonesie? Wij kunnen beter de regering daar ertoe zien te bewegen dat zij ter plekke hulp bieden.
Indonesie is een heel rijk land met hele rijke mensen. Waarom kunnen wij het daar niet opstarten en de rijke indonesiers zelf niet vragen om hun minderbedeelde landgenoten te helpen?
Ik wil er zelfs wel aan meewerken om DAAR een hulp organistaie op te zetten.
Een ding is dan niet meer van toepassing:
DE reiskosten en verblijf in de dure hotels, die hoef ik dan alvast niet uit de opbrengsten te halen. Very Happy
Ik heb het niet zo met hulp projecten vanuit ons land door particulieren en particuliere instellingen die dan een officieel karakter suggereren.
Geef mij maar jan met de pet de erheen gaat en ter plekke zijn zakken ledigd. pirat
Ik kan wel een instelling noemen, die van jan van de berg Uit Ede, een gepensioneerde arts, die daar een medisch project heeft opgestart.
Aank asuh heet zijn instelling en die heb ik van nabij mogen meemaken. Daar is echte liefde te herkennen en die steun ik zeker. waarom? Omdat ik het van nabij heb meegemaakt. Die man is niet behoeftig en hoef het niet te doen.

Ik blijf kriticus en observant en zoals ik hier ben opgevoed, met mijn Hollandse bek, een grote indo/blanda bek wel te verstaan en dan te bedenken dat ik er als indo uitzie? Hoe deze, wordt niet geaccepteerd in mijn Indogemeenschap, adoeh ze zien jou liever naar Indonesie gaan dan ervan komen mek. Twisted Evil
Ik heb het niet zo zeer met die projectjes die door indische particulieren wordt opgezet. Vaak is dat, adoeh,,,,,,,,,op zijn indo's gezegh..verlakkerij mek. affraid
Moet wel seghen, ajo, ister niet altijd van de indo's maar,,.......ze zijn er wel, binnen de indo gemeenschap en dat zijn niet altijd Indo's ook slimme blanda's mek, wah ze zien gaatje en duiken erin.
Massa, alsmaar niet gaatje van de nona's daar, want so sein wei ontstaan mek.
De indo, half indonesier, halef euopejaan deze.

Even kritisch bericht van
Bung Albret, de kampret.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 16-04-11

https://indonesia.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede doelen in indonesie. Empty Re: Goede doelen in indonesie.

Bericht  Admin vr apr 29, 2011 8:34 pm

Hai pak,

Ja,ja ik ben met jou in grote lijnen eens, maar een projekt met rijke indonesiers,
dat zie ik niet zo zitten.
Het is een volk dat toch een eigen cultuur heeft.
Een van die eigenschappen van een indonesier is dat het eigenlijk een "kan mij nik
schelen cultuur "heeft.
Dat zie overal hier, op de weg en op openbare plaatsen zoals malls restaurants ed.
Als je iemand helpt die net en ongeluk heeft gehad, want iedereen blijft kijken hier.
Dan moet je oppassen dat je niet voor de onkosten van die persoon moet opdraaien.
Je moet hier ook tegen kunnen tegen de corruptie, die van hoog naar laag aanwezig is.
Soms is het wel makkelijk voor de "rijken "zoals wij.HHHH.
Als je hier in indonesia komt dan spreken wij wel af, lijk mij interssant om met jou
over deze onderwerpen te discusseren.
Nou pak Prehn, totzover maar ff wij zien of mailen elkaar wel.
Groeten vanuit de godeneiland.
Tonny Bal.

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 16-04-11

https://indonesia.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum